همایش آموزشی مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت روز چهارشنبه با حضور ذیحسابان و مدیران و کارشناسان مالی دستگاههای اجرایی استان یزد در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی این استان برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:" هدف از برگزاری این همایش، ارتقای سطح دانش ذیحسابان و مدیرن مالی دستگاهها در راستای اجرای بهتر نظام حسابداری بخش عمومی ( تعهدی ) و مدیریت بهتر امور مالی اعلام شد.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد در این همایش با اشاره اجرای نظام حسابداری تعهدی در دستگاههای اجرایی از ابتدای سالجاری از ابلاغ آئین نامه ها و دستور العمل های مربوطه خبر داد و گفت: از این پس دستگاهها باید مطالبات و  بدهی های خود را به صورت ماهیانه و حداکثر تا روز پانزدهم ماه بعد  به این اداره کل اعلام کنند.

" سعید نورایمانی " افزود: این اداره کل پس از بررسی مستندات و اسناد و مدارک به منظور تخصیص اعتبارات سال آینده، این درخواست ها را به وزارت امور اقتصادی و دارایی تصمیم گیری ارسال می کند.

وی اضافه کرد:» تخصیص بودجه و اعتبارات جاری و عمرانی سال آینده دستگاهها بر اساس اعلام و ارسال فرم مطالبات و بدهی ها  خواهد بود و بر این اساس عمل خواهد شد.

در این همایش یکروزه در خصوص لزوم اجرای مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت، قوانین و آئین نامه های مربوطه، قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیری، ارتقای نظام مالی و ضرورت ایجاد ساختار گزارشگری یکسان بحث و تبادل نظر شد.

در راستای ارتقای سطح دانش ذیحسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی استان یزد تاکنون نشست های تخصصی، دوره ها و  همایش های آموزشی مختلف برگزار شده است.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا